Schade is natuurlijk zeer vervelend, daarom proberen wij het reparatieproces zo gemakkelijk mogelijk te maken. Hoe doen wij dit?
De schademanager neemt alle benodigde informatie met je door, zoals je NAW-gegevens, voertuiggegevens en schadegegevens. Tevens wordt een kopie van uw kentekenbewijs en groene kaart gemaakt. Eventueel wordt het schadeformulier samen met u ingevuld. Daarna melden wij de schade aan je verzekeringsmaatschappij en regelen wij indien nodig een expert. Er wordt een afspraak met je gemaakt voor het uitvoeren van de reparatie. Ook nemen wij t.a.v. de verzekeringsmaatschappij de financiële afhandeling van je over. Je dient hiervoor alleen een akte van sessie te ondertekenen.
In ons computersysteem worden alle gegevens van je auto opgeslagen. Onze schademanager bepaalt de schadeomvang en stemt zijn bevindingen af met de verzekeringsmaatschappij. Digitale foto’s worden aan de verzekeringsmaatschappij verzonden. De schade wordt vastgelegd in een audatex-schaderapport. In dit rapport worden alle gegevens vastgelegd met betrekking tot het voertuig, beschadigde onderdelen en de te verrichten werkzaamheden. Deze gegevens worden verwerkt en berekend, waarna een exact schadebedrag volgt.
De beschadigde en kapotte onderdelen worden gedemonteerd en vervolgens gerepareerd of vervangen door uitsluitend originele of groene originele onderdelen. De te vervangen onderdelen worden gescheiden opgeslagen in een speciale ruimte en de beschadigde delen worden milieuverantwoord afgevoerd.
Hier wordt de carrosserie uitgedeukt of gedeeltelijk vervangen of gericht, zo nodig met hydraulische trekapparatuur op een richtbank. Bepaalde nieuwe soorten staal zoals Borion en HSS mogen niet zomaar vervangen worden, wij beschikken over de fabrieksgegevens die aangeven waar en hoe deze soorten staal vervangen dienen te worden.
Er wordt gewerkt met uiterst geavanceerde las- en puntlasapparatuur. De lasapparatuur die wij in huis hebben voldoet aan de eisen van de autofabrikanten. Uiteraard beschikken wij ook over moderne meet- en richtapparatuur inclusief speciale fabrieksdata en meetgegevens.
Op de moderne voorbewerkafdeling worden alle nieuwe en herstelde delen strak gemaakt en voorzien van een roestwerende grondlaag, de laatste voorbereidingen voor het spuiten worden op deze speciale afdeling uitgevoerd. De werkplekken zijn voorzien van gefilterde afzuiging om stof zo effectief mogelijk af te voeren.
In de geheel stofvrije spuitcabine wordt je auto gespoten. De originele kleur wordt door een verf mix computer aangemaakt. In de hypermoderne spuitcabine kunnen zowel de auto als de losse carrosseriedelen tegelijk gespoten worden. In de spuitcabine wordt de lak op de meest ideale temperatuur gedroogd. Schadelijke invloeden van buitenaf kunnen de gloednieuwe laklaag niet aantasten. Er wordt bij het spuiten gebruik gemaakt van milieuvriendelijke high-solid en water gedragen lakken. Door een constante ondersteuning van de lakfabrikant en kleurinfo van de autofabrikanten zijn wij in staat om altijd de originele kleur op je auto te spuiten.
Na het plaat- en spuitwerk wordt de auto weer opgebouwd. Onderdelen worden volgens de fabrieksgegevens gemonteerd. Door de samenwerking met de merkdealers zijn wij altijd op de hoogte van de nieuwste reparatietechnieken van alle merken auto’s. De auto wordt na montage weer gecontroleerd. Zo wordt de wielophanging met computergestuurde apparatuur uitgelijnd. Na de strenge eindcontrole heb je vier jaar garantie op de reparatie of nemen wij de fabrieksgarantie over.
Na de algehele controle en als alle vloeistoffen weer op peil zijn, wordt je auto keurig gewassen en uitgezogen voordat deze in nieuwstaat aan je afgeleverd wordt!
"*" indicates required fields
"*" indicates required fields